yang tak berapa berhingus

Ahad, 24 Februari 2013

adegan dengan jejaka Korea.

biasa kalau jalan jalan dekat area Penang ni, lazim sangat jumpa foreigner.

Indonesian, Nepalian, Bangladeshi, Pakistani.

kalau yang berkulit terang, oghang putih la.

tapi itu hari sambil jalan jalan dengan member, taim naik eskalator, ada dua orang jejaka di depan.

mereka berdiskusi sesuatu dalam bahasa yang asing. tapi, ada beberapa patah perkataan yang biasa aku dengar.

sampai di atas, aku curik curik dengar lagi.

"aku syak mamat dua orang tu Korean la. macam bahasa depa ja aku dengar." aku cuba bagitau member.

"a'ah. tapi apasal hodoh je stail diaorang cakap? takde rupa macam drama dalam tibi tu langsung." member respon.

"depa tu loghat lain kot. yang kita tengok tu loghat lain kot."

"entah. nado molla nan sang-gwan eobs-eoyo ." balas member.

"hah? apa tu?"

" I don't know and I don't care." terjemah member.




hari itu adalah hari pertama saya dengar seorang lelaki dari Kedah bertutur dalam bahasa Korea. sepatah haram saya tak tahu, dan ia kedengaran lebih hodoh. bayangkan, ada loghat Kedah dalam bahasa Korea.






 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan